02 June 2010

malam

aku sebagai seorg lelaki budiman memikirkan sesuatu yg bakal ditempuhi pada masa depan.
terbayang sesuatu yg tidak dapat ku 'describe' apa yg difikirkan dlm otak aku.
mencari sesuatu yg boleh menenangkan diri.
tidak ku temu apa yg boleh membuatkan ku tenang.
mencuba dan terus mencuba namun apa yg dpt ku lakukan adalah melelapkan mata.
setelah sedar dari lenaku , aku mencari sepinggan mknn utk dimakan.
menggeledah bilikku yg kurang kemas dari pandangan mata ini aku terjumpa secebis kertas yg menyatakan bahawa aku diterima utk meneruskan pembelajaran aku di sebuah kolej 'under' uitm.
aku mengabaikan tawaran ini kerana aku tidak meminati kursus yg diberikan.
2 minggu kemudian...
ibu dan bapaku memberitahuku bahawa ada sebuah interview utk ku disebuah pusat pembelajaran yg digelar ASWARA.
AKU TERKEJUT kerana mak aku sendiri yg tlg applykan utk aku agar aku dpt meneruskan pelajaran yg aku minat setelah 5 bulan yg menjadikan diriku ini seolah olah patung hidup dlm kehidupan seharianku..
dalam terkejutku, ku merasakan kehairanan yg tak dpt dinafikan lg bg diriku yg bernama ALI .
aku tidak sangka bahawa ibuku sendiri mendaftarkan anaknya ke arah minatnya yg mendalam terhadap muzik.
aku menyedari bahawa keluargaku amat prihatin terhadap masa depan anaknya yg sll menyusahkan diri mereka [ ampun mak .. abah..] :)
tambahan juga aku sedar yang aku nie hanyalah insan biasa yg buntukan sesuatu yg ku idamkan tetapi aku tidak dapat memenuhi kehendak ku ini..
antara impian yg ku impikan adalah seperti berikut :

  • menjadi seorg yg berguna
  • menjadi masyarakat yg boleh memajukan nama bangsa dan negara
  • dapat menghiburkan hati rakan-rakan
  • menubuhkan sebuah KUGIRAN yg boleh melenakan hawa telinga generasi muda kini
  • menjadi komposer
  • menentang musuh negara dan berjihad
  • mengerjakan haji matlamat utama aku
untuk pengetahuan korg juga, aku meminati pemuzik zaman sebelum aku dilahirkan lagi seperti A.Rahman Hassan.
hmm,aku perhatikan skrg zaman aku kini telah berubah bak kata iklan ni yg telah disiarkan kat tv3 'ZAMAN DAH BERUBAH, DUNIA DAH MAJU' hahahaha...
nak aku bercerita tp aku takut. hmm,mungkin segelintir kawan aku terasa jika aku bercerita ttg kejadian yg telah aku alami sejak kebelakangan ni.. :)))))
hmm, nak bercerita panjang tp tgn aku telah keletihan menaip panjang dlm masa yg singkat ini..


AMPUN DAN MAAFKU PINTA JIKA ADA PEMBACA YG TERASA SAMA ADA SENGAJA TAK PUN TIDAK DISENGAJAKAN.. :)
SORRY GUYS, I DIDN'T MEAN IT , I HOPE U GUYS FORGIvE ME YEA..


Thank You..
Ali Nuralif..

3 comments: